Menarik

Monday, February 22, 2010

Kursus Penternakan Cacing

Latihan Praktikal Membuat Medium (Makanan Cacing)



Penerangan: Kepentingan Menyediakan Medium



Para Peserta Sedang Menjawab Soalan "Test"



TERBARU!!


Kepada Usahawan Pertanian yang berminat dalam penternakan cacing tanah kini kami mengadakan kursus dengan yuran yang murah hanya RM99.00 sahaja.

Kursus ini dikendalikan oleh THE BOS AGRO TECH yang lengkap dengan fasiliti bangunan latihan, pusat penternakan & unit penyelidikan dalam penghasilan baja organik vermikompos serta berpengalaman dalam pengendalian latihan Agro yang berpusat di Kg. Ramayah, Penampang Sabah.

Isi Kandungan Kursus:
1. Pengenalan kepada Teknologi Penternakan Cacing.
2. Pengenalan kepada vermikompos dan bagaimana ia di hasilkan.
2. Biologi asas cacing dan jenis-jenis cacing yang boleh diternak untuk penghasilan vermikompos.
3. Pengunaan vermikompos, kepentingannya dan kualitinya (3 kali lebih kuat dari baja kimia).
4. Cara-cara penternakan cacing dalam menghasilkan vermikompos untuk kegunaan pertanian.
5. Pengurusan Penternakan Cacing.

MAKLUMAT KURSUS ADALAH SEPERTI BERIKUT:

Tarikh : 27 feb 2010 & setiap hujung minggu
Masa : 8 pagi - 5 petang
Tempat : Pusat Latihan, Penyelidikan Dan Penternakan Cacing THE BOS AGRO TECH
Kg.Ramayah Penampang

*Para pengusaha Ladang Kelapa sawit, Gaharu, Cili, Getah dan sebagainya dialu-alukan mengikuti kursus ini kerana anda akan berpeluang mengetahui prodak organik pertanian yang berguna untuk ladang anda.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi :



Joe - 0168250700

5 comments:

  1. hello,

    nama:diana dieonaria
    umur:20 tahun
    asal telipok,kk

    saya berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang perusahaan vermikompos. tetapi saya sedang menuntut di uitm perak. saya telah mengikuti subjek business plan dan mengambil vermikompos dalam kajian saya. kalau boleh, saya ingin memohon bantuan jika ada sesiapa yang boleh memberi saya sedikit sebanyak tentang perniagaan ini.dan yang paling penting harga setiap aset yang diperlukan serta anggaran keseluruhan. sila hantar ke email saya katholikgirl90@yahoo.com. terimah kasih banyak2...

    ReplyDelete
  2. hello,
    saya alya (20 tahun), berasal dari tuaran kk sangat2 berminat untuk maklumat lebih lanjut baja cacing ini. saya ingin tahu bagaimana proses dalam membuat baja tersebut dan apa sahaja yang diperlukan? dan biasanya apa saja asset yang anda perlukan untuk membuat bisnes cacing ini selain tanah. saya sangat mengharapakan bantuan dari pihak tuan untuk membantu saya menjalankan kajian saya. sila email saya di alyamirza@ymail.com
    terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. salam. sy penternak cacing...dulu kini dan selamanya,inshallah. whatapps 0192737613 tq

    ReplyDelete
  4. salam. sy penternak cacing...dulu kini dan selamanya,inshallah. whatapps 0192737613 tq

    ReplyDelete